Obsah
-
Informace k problematice očkování na COVID-19:
Ve Zlínském kraji je v kategorii občanů 65+ naočkováno pouze 11% občanů.
Od 23. 4. 2021 bude zpřístupněna registrace pro osoby 60+.
Předpokládá se, že v dalších týdnech postupně proběhne registrace pro osoby 55+, 50+, 45+,
Prostřednictvím praktických lékařů nyní bohužel není očkováno takové množství zájemců, jak se původně předpokládalo.
Očkovací místa v Uherském Hradišti (nemocnice a společnost MedicalPlus) předpokládají možnost očkování po registraci v relativně krátkém termínu.
Městský úřad Hluk oznamuje, že s účinností od 12.10.2020 budou v souvislosti se šířením nemoci COVID-19 platit následující opatření:
1. Na základě usnesení vlády bude městský úřad otevřen pro veřejnost pouze ve dnech pondělí a středa v časech:
- 09.00 – 11.00
- 13.30 – 16.30
2. Mimo tyto stanovené hodiny a v neúřední dny - úterý, čtvrtek a pátek bude úřad pro veřejnost přístupný pouze v nutných případech a to jedině po předchozím objednání nebo na základě telefonické či emailové domluvy. Brána na schodišti úřadu bude uzamčena a zaměstnanec si objednaného občana u této brány vyzvedne.
Občany žádáme o důsledné dodržování hygienických předpisů:
- nošení ochranných prostředků dýchacích cest
- dezinfekci rukou po vstupu na úřad
- udržování bezpečných rozestupů
- Platby za odpad lze provádět převodem. Údaje k platbě:
č. ú. 1628721/0100
fyzické osoby přihlášené v rodinných domech
VS: 1340 + čtyřmístné číslo domu - např. 13400001
fyzické osoby přihlášené v panelových domech s více bytovými jednotkami
variabilní symbol je nutno zjistit buď telefonicky na č. 572 111 311 nebo na e-mailové adrese ludmila.rybnikarova@mestohluk.cz
stavby určené k individuální rekreaci (chaty)
VS: 1340+1+čtyřmístné evidenční číslo chaty, např. 134010001
rodinné domy, v nichž není přihlášená žádná fyzická osoba
VS: 1340+2+čtyřmístné číslo domu, např. 134020001
Ceník najdete na „Úřad“ – „Místní poplatky“ – „Předpis plateb poplatků za odpad na rok 2020“ nebo na tel.čísle 572 111 311.
- Platby za psy lze provádět převodem. Údaje k platbě:
č. ú. 1628721/0100
rodinné domy
variabilní symbol: 1341 + čtyřmístné číslo domu - např. 13410001
v bytových domech o 2 a více bytových jednotkách je nutno variabilní symbol zjistit telefonicky na č. 572 111 311 nebo na e-mailové adrese ludmila.rybnikarova@mestohluk.cz
Ceník najdete na „Úřad“ – „Místní poplatky“ – „Předpis plateb poplatků za psy na rok 2020“ nebo na tel.čísle 572 111 311.
- Sběrný dvůr: Město Hluk oznamuje, že na základě usnesení vlády ze dne 14.3.2020 č.211 pozastavuje činnost sběrného dvora. O znovuotevření vás budeme informovat.
- Hlucká apatyka informuje občany, že obdržela zásilku dezinfekčních prostředků na ruce
- Nabídka roušek - v domě č.p. 312 (roh ulice Hradišťské a Hlavní) jsou k dostání pro obyvatele roušky. Případní zájemci mohou zvonit u vchodových dveří.
-
Informace o dodávce obědů - Firma Václav Hrabec s. r. o., Velehrad nabízí dodávání jednorázově balených obědů určených k přímé spotřebě. Kontaktujte nás na telefonních číslech: 606 785 047, 602 723 117, 723 046 334.
-
Informace pro dobrovolníky - Sdružení místních samospráv ČR nás informuje o dvou projektech:
První projekt SousedskaPomoc.cz organizuje za pomoci dobrovolníků doručování potravin a léků lidem nejvíc ohroženým koronavirovou infekcí.
Jedná se především o staré a nemocné lidi, kteří by v následujících dnech vůbec neměli vycházet z domu.
V tuto chvíli projekt koordinuje i domácí výrobce roušek, kterými budou vybaveni všichni naši dobrovolníci.
V tuto chvíli je v projektu zaregistrováno již více jak 3000 dobrovolníků.
Web nabízí přehledné rozhraní, díky kterému se dobrovolníci z regionů mohou koordinovat sami mezi sebou.
Registrovat se můžete jako:
– Pečovatel, který vyhledává potřebné, sestavuje nákupní seznamy a zadává je do systému
– Kurýr, který nakupuje a rozváží nákupy
– Koordinátor, který řídí kurýry a pečovatele
SousedskaPomoc.cz vás sama provede celým procesem – zapojit se můžete podle času, který na to máte, a v libovolném městě.
Zaregistrujte se a pomozme si mezi sebou!
Druhým projektem je aplikace Seniore, která propojuje na mapovém podkladu dobrovolníky se seniory, kteří potřebují pomoct.
Součástí projektu je i ověření identity lidí, kteří se registrují.
Bližší informace najdete na adrese https://seniore.org
-
VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY zakazuje s účinností od 19. března 2020 od 00:00 hod. všem osobám pohyb a pobyt na všech místech mimo bydliště, bez ochranných prostředků dýchacích cest (nos, ústa) jako je respirátor, rouška, ústenka, šátek, šál nebo jiné prostředky, které brání šíření kapének.
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY zakazuje s účinností od
19. března 202020. března 2020 od 00:00 všem osobám přítomnost v maloobchodních prodejnách potravin v čase mezi10:00 do 12:007:00-9:00, a to s výjimkou osob starších 65 let věku a majitelů a zaměstnanců provozovatele prodejny nebo osob v obdobném poměru.Doporučení města Hluk: prosíme všechny občany, aby čas v maloobchodních prodejnách potravin stanovený pro osoby starší 65 let věku (
od 10:00 do 12:007:00-9:00), byl dodržován i pro ostatní provozovny jako např. lékárna, drogerie apod., které slouží pro nákup základních životních potřeb.
-
Město Hluk oznamuje, že poskytuje zájemcům roušky získané od dobrovolníků. Zájemci se mohou přihlásit na telefonu 725 121 014. Roušky se budou vydávat před budovou městského úřadu na základě telefonické objednávky. Žádáme občany, aby požadovali roušky pouze pro svou nutnou potřebu. Roušky se budou vydávat dnes do 15:00 a zítra (v pátek 20.3.) od 8:00 do 13:30. Roušky se vydávají do vyprázdnění zásob. O vydávání roušek v následujícím týdnu vás budeme informovat.
-
Jednota Hluk oznamuje: Vážení zákazníci, na základě rozhodnutí vlády ČR mohou ode dne
19.3.2020 nakupovat v době od 10:00 do 12:0020.3.2020 nakupovat v době od 7:00 do 9:00 hodin pouze lidé důchodového věku nad 65 let. Respektujte prosím toto rozhodnutí a chraňte nejohroženější skupinu našich spoluobčanů. Dále žádáme naše zákazníky nad 65 let, aby si své nákupy nenechávali na pátek a chodili na nákupy průběžně celý týden. Připravte si prosím nákupní seznam a požádejte personál, který vám s nákupem rád pomůže.
- Dočasná změna hodin pro veřejnost provozovny České pošty Hluk - rozsah hodin pro veřejnost bude omezen na nezbytně nutnou dobu od 19.3.2020 do odvolání z důvodu vládního opatření.
Pondělí - pátek: 8:00 - 12:00 a 13:00 - 16:00
Sobota a neděle: zavřeno
- Prodejny Hruška na náměstí a v ulici Závodní oznamují, že jejich nedělní prodej je zrušen do odvolání.
Hlucká apatyka informuje občany, že obdržela zásilku dezinfekčních prostředků na ruce.Dodávku roušek stále očekává.
Aktualizace: VYPRODÁNO!
- Domov s pečovatelskou službou: Z důvodu zamezení šíření koronaviru se s účinností od 18.3.2020 zakazují návštěvy obyvatel Domova s pečovatelskou službou. V nejnutnějších případech mohou příbuzní kontaktovat pečovatelky a materiální potřeby pro příbuzné předat skrze ně před domovem. Pečovatelky můžete kontaktovat na telefonním čísle: 731 – 626 – 193.
- Městský úřad: Oznámení Města Hluk a Městského úřadu Hluk
- Rezervace na tvrzi: Město Hluk oznamuje všem občanům, že s platností od pondělí 16.3.2020 od 7.00 hodin ruší veškeré rezervace ve velkém a malém sále a ve sklepě v objektu Hlucké tvrze. Toto opatření platí do odvolání. Zaplacené zálohy budou vráceny.
- Informační centrum města: Město Hluk oznamuje všem občanům, že s platností od soboty 14.3.2020 od 6.00 hod bude uzavřeno Informační centrum města Hluk. Toto opatření platí do odvolání.
- Školní jídelna: Školní jídelna v Hluku oznamuje, že od pondělí 16. 3. 2020 bude uzavřena.
- Plánovaný koncert: Definitivní rozhodnutí o konání koncertu Hradišťan & Jiří Pavlica, Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín padne nejméně 3 dny před datem konání tohoto koncertu. Pokud do této doby budou platit opatření vlády, budeme hledat náhradní termín, případně mechanizmus vrácení vstupenek.
-
Autobusová doprava: Od pondělí 16. března pojedou autobusy ve Zlínském kraji v prázdninovém režimu
-
Zubní ordinace MUDr. Aleny Okénkové a MUDr. Radky Okénkové oznamují, že s okamžitou platností omezují ordinační dobu. Ošetření se bude týkat pouze akutních pacientů od pondělí do pátku v době od 8.00 do 9.00. Vstup do budovy bude uzavřen do odvolání. Tel. 572 58 18 79.
-
Zdravotní středisko ordinace MUDr. Kováře oznamuje, že od pondělí 16. 3. 2020 funguje v nouzovém režimu. Bližší informace na https://mudr-vladimir-kovar.webnode.cz
- Ordinace MUDr. Lenky Hráčkové Sudnikové přechází od pondělí 16.3.2020 vzhledem k epidemiologické situaci do nouzového režimu. Od dnešního dne se ruší všechny plánované preventivní prohlídky. Žádáme pacienty, aby všechny své potíže konzultovali telefonicky, využívali zasílání medikace formou e-receptu na mobilní telefony či e-maily své, nebo svých rodinných příslušníků (dcer, synů, vnuků i vnuček). Všechny pacienty, jenž byli v cizině a navrátili se domů, vyzýváme, aby nás kontaktovali na telefonním čísle ordinace, tj. 775 445 501. Apelujeme hlavně na seniory, kteří jsou nejvíce rizikovou skupinou, ale i chronicky nemocné, aby omezili návštěvu naší ordinace.
- Mudr. Ylona Ptozsková: Nouzový režim dětské ordinace
- Nemocnice Uh.Hradiště: Prosba Pravidla pro vstup a vjezd Oznámení
-
Na základě četných dotazů oznamujeme, že plánovaný benefiční koncert Hradišťanu a Filharmonie Bohuslava Martinů pod vedením pana Stanislava Vavřínka ve prospěch Domácího hospice Antonínek se uskuteční v náhradním termínu (podzim 2020). O přesném datu se momentálně jedná, veřejnost o něm bude informována. Zakoupené vstupenky zůstávají v platnosti.
-
Římskokatolická farnost Hluk oznamuje, že od 18.12.2020 je možné, aby do našeho kostela přišlo jen přibližně 38 věřících na jednu mši svatou. Proto k účasti na mši svaté o Vánocích je nutné mít místenku. Bez místenky, prosíme, na mše svaté o Vánocích nechoďte a sledujte vánoční mše svaté v TV Noe nebo z internetu. V úterý 22.12. od 8:00 do 11:00 hodin bude v kostele k dispozici betlémské světlo. Skauti budou nabízet betlémské světlo před kostelem ve středu 23.12. od 15:00 do 18:00 hodin. Ve dnech 25., 26., 27. prosince a 1. ledna bude kostel otevřený od 14:00 do 17:00 hodin k návštěvě betléma. Zveme občany města, aby navštívili v této době náš vánočně vyzdobený kostel. Při vstupu do kostela je nutné splnit tyto hygienické podmínky: rouška na ústech, rozestupy 2 metry, povinná desinfekce rukou. Další informace najdete na internetových stránkách farnosti anebo Města Hluk.
-
Římskokatolická farnost Hluk oznamuje, že od 3.12.2020 je možné, aby do našeho kostela přišlo přibližně 55 věřících na jednu mši svatou. Proto k účasti na nedělní mši svaté je potřeba si vyzvednout místenku, kterou najdete v zádveří kostela. V neděli budou mše svaté v 8:00, 10:30, ale také navíc večer v 17:30 hodin. Prosíme farníky, aby na mši svatou do kostela v neděli bez místenky nechodili a sledovali mše svaté v televizi Noe nebo na internetu. Při vstupu do kostela je nutné splnit tyto hygienické podmínky: rouška na ústech, rozestupy 2 metry, povinná desinfekce rukou. Další informace najdete na internetových stránkách farnosti anebo Města Hluk.
- Římskokatolická farnost Hluk oznamuje, že od 11. května se věřící mohou účastnit bohoslužeb, ale nejvýše do 100 osob. V neděli na mši svatou není potřeba se přihlašovat, kdo přijde pozdě a počet 100 osob v kostele bude naplněn, bude muset zůstat venku před kostelem a sledovat mši svatou poslechem z kostelního rozhlasu, anebo přijít na další mši svatou. Po skončení mše svaté se případně bude zájemcům podávat svaté přijímání. V neděli budou mše svaté v 8:00, 10:30, ale také navíc večer v 18:30 hodin. Při vstupu do kostela je nutné splnit tyto hygienické podmínky: rouška na ústech, rozestupy 2 metry, povinná vydesinfekce rukou. Doporučujeme věřícím nad 65 let, aby zůstali doma a na bohoslužby zatím nechodili. Všem, kdo se nemohou zúčastnit mše svaté v kostele, nadále až do odvolání platí, že mši svatou mohou sledovat v televizi Noe nebo na internetu. Další informace najdete na internetových stránkách farnosti anebo města Hluk.
- Milí přátelé!
- Milí přátelé,
Srdečně zdraví a v modlitbě na vás pamatuje
P. Josef Janek.
- Římsko-katolická farnost Hluk oznamuje, že od 12.3.2020 se všechny mše svaté ruší.